Wednesday, January 30, 2013

Tempoyak vs Kicap

 menu dinner hari selasa....
ikan talapia + tempoyak bakar vs ikan kembong masak kicap....
terpaksa siapkan 2 menus....
sebab incik suami saya tak makan tempoyak....
saya sorang jer yg melayan tempoyak kat umah ni....
tp sedapp....saya memang suka tempoyak...
resepi ni ada ajaran dr abg lie saya....
pestime makan masa g bercuti kat umah MIL beliau kat perak...
peghhhh....lazatnya....lg pun time tu ag lie saya bakar ikan + tempoyak secara traditional...
guna arang tu....
then hari tu....2nd time makan....blk ganu....
requested ngan abg lie suh buat lg menu ni.....
tp time blk ganu ni...
guna kaedah modern sket...
guna pemanggang ajaib...tapi still balut ngan daun pisang....
sedap jgkkkkk....:)
sebab saya memang suka tempoyak...
lagi 1...
saya suka menu dr kakak ipar perak ku...
tempoyak kacau...
peghhhhh...
makan begitu shj ngan nasi panas pun saya lalu jerkkk......
in da making process....
dah tersedia dalam pemanggang ajaib..
suka guna pemanggang ajaib ni...
sebab cepat tol masaknya.....
balik dr opis sempat lg memanggang....:)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home