Sunday, January 20, 2013

Greyish

my simple roller blind...
greyish....
kenapa saya pilih grey..
sebab kolor tema dapur saya ada black n white...
kalau pilih black mcm gelap sgt utk letak tingkap tu.
kalau pilih putih...no...no...tidak sesuai...
sebab tingkap tu berdekatan ngan cooking area...
percik2 minyak saya menumis kang ternoda la ia....
so utk menampakan kolor so so black n so so white...
grey la pilihan saya...

kisah pencarian roller blind ni sgt pjg...
ehhehe...sebab susah nak jumpa yg suit di hati + di poket...
mula sy imagine saya nak pasang roller blind yg bercorak abstrak....

mcm ni la...
hihihihi gambo ni sy cilok dr fb kontraktor KC saya ni...
halllo jeff i borrow sekejap pic ni yer,,,
tanteks kan....
suka sgt......
tp sy tak jumpa yg design mcm ni...
dah byk kedai jugak sy ajak en hisam menerjah...
ekceli ada jumpa satu pattern roller blind printed kat baaaaagussss....
tp satu jenis tu jer la coraknyer...
n harga pun sangat bagusssssss mcm tak worth it plok utk saya utk membelinya...
dan incik hisam pun tak sokong saya beli kat situ...
dia ajak tgk kat tempat lain dulu....
kalau ayat dia mcm tu...saya paham la....ehhehhehe
dia enggak setuju....
i follow jer la....
dan dlm proses pencarian....masuk kedai curtain..keluar kedai curtain...
end up...
berjaya membeli di Houz Depot Kota Damansara...
tp plain jer la....
tiada corak2 seperti yg imagine dlm kapla ni..
tak per la...pasrah n redha....dah penat dah mencari.....:)
lenkali la..nanti dah boring pakai yg tu kita carik yg printed mcm kat atas tu...ehhe
ayat nak sedap kan ati...

ok...saya share sedikit tips yg saya kira penting utk membeli roller blind ni..
pertama adalah material yg digunakan...
kalau boleh pilih yg agak tebal...
sebab ada jgk kedai jual material agak nipis....
mcm kalau anak2 tu tarik ngan agak rakus..boleh la tercarik...
kalau tebal sket tu kan nmpk ada kualiti ...
then second...pilih material yg boleh kita kesat2 permukaannya tu..
in case kalau menumis tu....terpercik la ke situ....
so nak hilangkan kesan tumisan kita tu just kesat ngan kain basah jer....
tak der la nampak comot sgtkan....

ok tu jer la...
kalau tak suka roller blind
bleh la try roman blind atau vertical blind...atau others blind...:)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home