Sunday, January 27, 2013

BBIM Parents Conference

Alhamdulillah
last week..sabtu 19/1 berjaya jg saya join majlis ilmu yang indah ni...
Brainy Bunch 2013 Parents Conference...
tp pada dasarnya ada jg sket ralat di hati..
disebabkan incik suami tiada di sisi ketika program ini berlangsung....
tp...okla....better mama join than never...:)
at least....apa yg saya dpt input dr sini sedikit sebanyak saya akan kongsikan dengan incik papa....
 dan berbanyak credits dan terima kasih utk abg naim kerana temankan mak ndah n anak2...
sampai g conference pun abg naim temankan....:)

saya memang amik sessi pagi...
sebab otak kita pagi2 lebih fresh utk diisi...:)
 speech by ceo....
 speech by BBIM executive chairman...
dato sri syed zainal...ex ceo proton...
now he with BBIM...
dlm speech beliau ada mentioned...
"dulu orang jumpa saya tanya pesal kereta proton...
sekarang org jumpa saya tanya pesal Brainy Bunch....:)"
n...fyi n action too...:)
2 orang anak beliau belajar kat ma'ahad tahfiz....alhamdulillah....
sejuk jer telinga mendengar...
saya rasa sangat sukar utk mencari tokoh korporat yg menghantar anak belajar ke maahad tahfiz...
kalau ke international school tu agak banyak kuantitinya....
dan melihat keperibadian beliau yg begitu humble...
terus saya panjatkan kesyukuran kerana "menganugerahkan" beliau ke dalam top management BBIM....
alhamdulillah....:)
  
 speech by Syariah Advisor...
pensyarah UIA...
banyak ilmu dan tips yg dikongsi dengan parents
moga2 apa yg saya perolehi dr sana akan saya praktikkan.....
in shaa Allah...
dan suka saya meminjam kata2 indah yg beliau quotekan :
"Papa lets pray together, so we can be in Jannah together"
in shaa Allah....
dan ada juga moment2 yg menyentuh hati....
menyentuh perasaan...
esp slot video shows....
berderai dan berguguran air mata segelintir kaum bapa yg hadir...
kaum ibu apatah lagi....

anak2 yang saya tinggalkan bersama pengasuh BBIM...
demi kelangsungan perjalanan conference..
pihak bbim menyediakan hall khas utk parents tinggalkan anak sementara mereka berconference....
yer la...in shaa Allah kita sebagai parents boleh concentrate dengan majlis ilmu tu....
suka suka...:)
alhamdulillah anak2 sy sgt behave...
ni diorg tgh sibuk mengkolor.....
borang kehadiran....

apa yang best di BBIM ni
1. Islamic + Montessori + fully delivered in English....even outside the school premise....
Alhamdulillah....saya dah nampak good improvement ke atas Amirul Hakim...
he trying to speak English @ home...
kadang dia boleh cakap kat saya...
"Mama.... please speak in English"
dan dia try translate word from malay to english...
dan cuba buat ayat yang mudah.....
kadang saya pk...kesian jgk kat Hakim...
kat rumah cakap ganu + johor...
kat school fully english....arap2 dia dpt catch up 
n communicate well @ school....

2. The Advisors - golongan profesional dilantik menjadi advisor utk program kendalian BBIM...
ex: Little Scientist Advisor n Syariah Advisor...
dan tenaga pengajar adalah well trained by the Advisors....

3. campuses tidak difranchisekan ..so maknanya di sini....all BBIM campuses dipunyai dan dikawalselia 
oleh pihak HQ BBIM.

4. islamic foundation - menekankan penggunaan islamic salutation dalam rutin harian, 
anak2 akan dilatih solat dhuha setiap pagi sebelum sessi pembelajaran bermula....
saya pernah menghantar Hakim around pukul 8.10 pg...
dan saya melihat kanak2 comel ni dah siap duduk beratur atas sejadah utk perform solat dhuha....
Alhamdulillah....:)


in shaa Allah jika diberi peluang dan kesempatan saya tidak akan melepaskan peluang utk 
menyertai program yg dianjurkan oleh BBIM...
tp pada 26/1 saya telah kerugian sebab tak dpt join "BBIM Family Clinic" @ Pusat Islam KL...
nak buat mcm mana...
saya ada program utk keluarga besar saya pada hari tersebut...


2 Comments:

Blogger Unknown said...

Sy perlukan pengasuh kawasan cyberjaya. Baby sy umor 7 bulan

2:31 AM  
Blogger Unknown said...

Sy perlukan pengasuh kawasan cyberjaya. Baby sy umor 7 bulan

2:31 AM  

Post a Comment

<< Home